2013. március 1., péntek

2013.01.11-19 Ko Phangan

Ko Phangant két órás hajóúttal értük el, ahol egyenesen, elkerülendő az egész napos szálláskeresést az előre lefoglalt szállásunkra mentünk, Baan Tai falu Pink's Bungalow-jának kis szobájába, ahol három napot töltöttünk. Épphogy megérkeztünk, a taxisok megerősítették bennünk azt amit már eddig is tudtunk: hogy mocskos szemét rablógyilkos az összes taxis. 7km-re 10 embert FEJENKÉNT 100 batkáért visznek el. Meg van beszélve az ár, senki nem visz el olcsóbban, más lehetőség meg ugye nincs, maximum lesétálod a távot a 35 fokos déli melegben a tűző napon nagy hátizsákkal. A Pink elég jó kis hely, de a bungalót drágán méri a néni, a szobához meg nem jár fürdőszoba, le kell járni az udvarra, az meg nem annyira kényelmes. Egyébként a strandon található az egész kóceráj, mint ahogy itt a helyek legalább 80%-a. A tulajdonos néni egy kicsit meg volt kattanva, vagy valamilyen kábítószer hatása alatt állhatott, mert igen erőteljes hangulatingadozásai voltak, és mintha összejött volna az egyik sráccal, aki szintén ott szállt meg. Ez a srác is elég furcsa volt (akivel a néni összejött), mert kiderült, hogy egy másik szálláson lakik, és eljött  bulizni a szomszédba, elfáradt, nem volt kedve hazamenni, és kivett a néninél a Pinkben is egy szobát. Ezután egész nap agonizált az étteremben, és viccelődtek a tulajdonos nénivel. Aztán mégegyet ott aludt, és a néni visszavitte motorral a másik szállására. Tehát cirka 3 napig nem ment haza.
A Pinkben folytattuk a Ko Tao-n megkezdett nyaralást, volt olyan nap, amikor még a szállásról se dugtuk ki az orrunkat, egész nap filmeket néztünk, meg ettük a néni gyümölcsös zabkásáját. Még nem fordult elő velünk mióta elindultunk nyaralni, hogy egyáltalán sehova se menjünk (szomszéd kisbolt nem számít). Aztán győzött a józan ész, motort béreltünk, és felderítettük a terepet. Haad Rin-ben szuperakciós szállást találtunk 200 batkáért, egy  kényelmes  bungalót egy gyönyörű legyezőpálmával szemben. Robogóval költöztünk, ketten két nagy és egy kis hátizsákkal, ha a helyiek egy kétajtós szerkrényt is elvisznek a motorral, nekünk is sikerülnie kell alapon. Egy nagy táska Balázs lábánál, a másik kettő a hátamon, még a dombokon is felment a moci.
Ko Phangan, a party-sziget ritmusát a hold járása határozza meg, a Full Moon Party-k sokszor 30-40 ezer látogatót vonzanak a szigetre. Nem csak teliholdkor rendeznek itt nagyobb bulikat, hanem félholdkor, előtte és utána pár nappal, amikor nincs hold (van erre magyar szó?), tehát kb. háromnaponta, de a tengerparti kocsmákban minden este adott a lehetőség a szórakozásra.  Mi a félholdig növő hold előtt töltöttünk itt egy hetet, nyaraltunk tovább, ahogy Ko Tao-n tettük. Ismét robogót béreltünk, a szigeteken szinte mindenki motorral jár, akár három nyolcévesforma gyerek is felül egy robogóra. Itt az is természetesnek látszik, hogy a karonülő csecsemőket is a kétkerekűeken szállítják. Akinek mégis autója van, az pedig szinte kivétel nélkül hatalmas pickup. Sok a maszek töltőállomás, az út mentén üvegekben árulják az üzemanyagot.
Fullmoon beach

Bejártuk a 168 km² területű szigetet, ami ugyanolyan szép, mint Tao, csak sokkal tágasabb. Strandoltunk a finom fehérhomokos öblökben, kirándultunk a sziget legmagasabb pontjához, a 630 méter magas Khao Ra kilátóponthoz, felkerestük a vízeséseket.

Elnéztünk az egy vízesésnél megrendezett techno buliba, korán érkeztünk, 10 óráig ingyenes volt a belépés, majd hamar leléptünk, még mielőtt a többség megérkezett volna, mert kifejezetten unalmasnak találtuk a zenét. :) A bulikban nincs hosszú sor a pultnál, ugyanis kis vödrökben, "bucket"-ben szolgálják fel az italokat, félig töltik jéggel, erre töltik rá az italokat. Nem melegszik fel, sokáig tart. :) Az UV reagens  testfestés nagyon menő, mint ahogy a neonszínű, UV fényben világító trikók is. Látszólag a bulizásról szól itt minden, de erre napközben csak az útmenti plakátok utalnak, mindenki szép nyugisan nyaralgat. Persze, teliholdkor ez biztosan másképp van.
Utolsó este azért megtaláltuk a számításunkat a pálmaerdőben tartott félholdbuliban, előtte Balázs kifestette az egyik karom és a lábam UV festékkel, sajnos erről kép nem készült, pedig nagyon jól festettem. :) Ahogy a flyeren is látszik, tökéletes progi szólt, mígnem hajnali 6-kor jött dj Note és a káoszfullonnal hazakergetett minket.

Halfmoon Party - a képet a netről vadásztam

Átaludtuk a napot majd este 9-kor felszálltunk egy lassú éjszakai hajóra, amivel elhagytuk a szigetet. A hajón egy nagy helységben két oldalt vagy száz matrac volt leterítve párnákkal, de szerencsére nem százan utaztunk és az erős hullámzás ellenére is kényelmesen aludtunk reggel 5-ig, mikor kikötött a hajó Suratthani-ban. Igazán praktikus dolog utazás közben aludni. :)

Ugyan a fő "attrakciót", a teliholdbulit nem láttuk, ezt nem bántuk,  nem vágytunk a hatalmas tömegre és két hét klasszikus nyaralás is elég volt, megyünk tovább, annyi jó hely van még!