2012. október 26., péntek

2012.10.25-26 "Everything is possible, this is India!"

Ígérem igyekszem minél kevesebbszer leírni, hogy Taj Mahal! :)
Miután leszállt a gépünk Delhiben, egyből megváltoztak a terveink, ugyanis egy ünnep miatt Delhi megtelt. A D.T.T.D.C. irodában (állami turisztikai hivatal) kiderült hajnali 6 órakor, hogy se szállásra, se vonat- vagy buszjegyre sincs semmi esélyünk, így taxival azonnal továbbindultunk Agrába. Három órán át tartott az út, mire megérkeztünk már alig bírtuk nyitva tartani a szemünk, így gyors szálláskeresés és ebéd után végre aludtunk.

A mai nap későn keltünk, csípős omlettet reggeliztünk, majd a városban kóboroltunk egész nap. A Taj Nature Walk egy zárt park sok mókussal és kilátással a Taj Mahalra. Riksával közlekedünk, a riksásokkal nagyon nehéz a fuvardíjban megállapodni, mindig 3-szor annyit kérnek,  mint amennyit végül kifizetünk. Az utcákon őrület van, mindenki megy mindenfelé, gyalog, riksával, autóval, busszal és ezek közül csak a gyalogosok nem dudálnak. "Horn please!" A dudálásra negyed óra ittlét után immunissá válik az ember, ha kell, ha nem dudálnak. Szerencsére a konstans büdöset sem érzem már. :) Szent tehenek, kecskék, kutyák, majmok mind szabadon közlekednek az utcán, lehetőleg az utca közepén.

Az emberek mind kedvesek, rengetegen ránk mosolyognak, folyton hozzánk szólnak, elvinnének riksával, eladnának valamit, vagy csak a nevünkre kiváncsiak és hogy honnan jöttünk. Magyarországról a Nokia, made in Hungary ugrik be nekik. A gyerekek az összes csokinkat megennék, ha lenne. Egy srác behívott minket a márvány asztallap boltba, ahol dolgozik, hogy adjunk neki magyar nyelvleckét. A füzete már tele volt rengeteg utazótól tanult szóval. Megmutatta a könyvelését is, egy füzetben számolta a mutatókat, iskolai jegyzetnek tűnt, nem könyvelésnek.

Hogy tudom elfodítani?

A Kinari Bazaar egy piac városrész még nagyobb tömeggel és hangzavarral, mint máshol. Az utcán árulnak, kb. mindent. Ugyan gyalog is nehéz közlekedni, rengeteg riksa és motor jár és dudál itt is. Egy motorra felfér az egész család és mindaz, amit mi csak a kocsi csomagtartójában tudunk elszállítani.